Vycestovat z Japonska do zahraniční je v současné době kvůli pandemii covidu velice obtížné. Zahraniční zastoupení agentury CzechTourism v japonském Tokiu proto využilo stoupající popularity virtuálních letů a spustilo ve spolupráci se společností First Airlines virtuální leteckou linku do Česka. Rezervace na tento nevšední zážitek, jsou vyprodané na dlouhé týdny dopředu. First Airlines plánuje otevření dalších poboček v Tokiu a v Ósace.

Mléko a mléčné výrobky jsou pro lidskou výživu nesnadno nahraditelné

Tak se jmenuje projekt Agrární komory ČR. Jeho cílem je podpořit konzumaci mléka a mléčných, zvláště těch zakysaných, výrobků u dětí a mládeže. Mléko a mléčné výrobky obsahují krom bílkovin, mléčného cukru, laktózy, vitamínů B2 a B12, vápník a především vitamín D. Právě poslední vitamín má podle nejnovějších výzkumů na lidský organismus daleko větší vliv, než jsme si kdy připouštěli. A to u dětí i dospělých. Ovšem jeho příjem prý v naší české populaci není nijak optimální.

Sušice náměstí

Město Sušice leží v nadmořské výšce 465 m ve Svatoborské vrchovině. Toto bývalé královské město se rozprostírá po obou březích kdysi zlatonosné řeky Otavy a v současné době má okolo 11 500 obyvatel. Najdete ho v Plzeňském kraji v předhůří Šumavy na křižovatce turistických tras a na okraji Národního parku Šumava.

 

Český trh s chlebem je v současnosti jeden z nejvyspělejších v Evropě. Alespoň, co se týká sortimentní nabídky a jeho kvality. Chléb u nás peče okolo 700 klasických pekáren. Ročně tak vyrobí 275 tisíc tun zmíněného tovaru. To znamená denně 1 milion upečených kusů. Proto si i u nás pekaři s úctou  připomínají každoročně 16. září Světový den chleba. A slaví ho soutěží.

Hallstatt v zimě. Copyright: Österreich Werbung, Foto: Popp & Hackner

Lyžování, snowboarding nebo freeride jsou stále zdaleka nejoblíbenějšími zimními sporty a Rakousko je se svým vysokým procentem podílu na evropském trhu stále nesporným a jasným lídrem. Nicméně i turistiky této země se dotkl loňský coronavirový atak.  Rakouská národní turistická centrála Österreich Werbung a její partneři proto letos zahajují pod hashtagem #winterliebe svou dosud největší mezinárodní kampaň.

Po loňské coronavirové pandemii a mnoha zrušených vinařských akcích, konečně dobrá zpráva. Třicet tři hustopečských vinařů zve na podzimní Festival otevřených sklepů, který se uskuteční o víkendu 6. a 7. listopadu, konkrétně v Hustopečích, Zaječí, Přítlukách a Rakvicích.